Saturday, October 23, 2010

Steamed Buttercream & Barbie Doll Class

Salam...

Hari ni nak upload gambar kelas steamed butter cream & barbie doll cake with my lovely & sweet sifu Azie...cz geram pnya pasal tgk halus & mulus steamed butter cream so saya wat appointment dgn azie utk class on 15/10/10..

Agak mencabar juga buat krim ni sampai lenguh tangan mengodak krim tu satu hal..lagi satu hal bab time nak siram krim bukan boleh hentam je cam kita siram nak mandi hee..buat bunga peony and orkid best boleh tambah koleksi bunga..anyway banyak yang saya belajar and banyak tip yang diberi oleh azie untuk saya pada hari tu..pada azie, saya doakan agar azie tabah dengan kejadian "BIBIK" lari..

So jom tengok kelas saya:-







Ha tengok tu 4 biji kek sekali buat in one day..yg problemnya siapa nak makan kek ni? Senyum je azie..nice sifu
Orkid
Steamed butter cream amat sesuai jika dibuat hantaran yang memerlukan perjalan jauh..kerana krim ni sesuai atau senang cakap tahan lasak terhadap cuaca dan harga lebih murah dari fondant.

Seronok buat kek ni...actually this cake for my daughter yg dah terlepas birthday on july ari tu...sebagai menebus kesalahan ummie hadiahkan kek ni ye darling!

Pada yang berminat dgn kek ni boleh lah buat tempahan..

No comments:

Post a Comment