Saturday, October 23, 2010

1st Try

Hai sema!

Semalam dapat tempahan 50 biji cupcake dari biras saya untuk majlis pertunangan anak saudaranya pada 23/10/10...kebetulan saya baru minggu lepas belajar steamed buttercream so apa lagi cari sebiji kek untuk dijadikan mangsa heee..tapi kenapa kek dan bukan kah tempahan tu cupcake? tempahan memang cupcake tapi cake tu sebagai hadiah dari DKC & Family kepada Si Manis yg bertunang tu lah..

Memang betul kata Azie supaya banyakkan berlatih untuk buat steamed buttercream sebelum mengambil tempahan ni kerana nampak mudah tapi amat payah sebenarnya, pada siapa yang pernah buat maka tahu lah kepayahannya nak-nak orang yang baru merangkak macam saya..


Tak tahu apa warna tema hantaran so saya gunakan warna biru untuk buat bunga peony, hari tu masa belajar warna pink..nice juga warna biru tapi ada ke bunga peony warna biru? kena buat research ni takut-takut warna tak sesuai nanti.
Permukaan belum lagi licin serta terdapat parut chicken pox..tapi tak pe kan 1st try lah katakan..pas ni kena banyak menyiram lah nampaknya..

Bunga peony yg ku terapkan ke atas cupcake..sesuai ke?


Rose

Orkid

3 sekawan

No comments:

Post a Comment